21 okt 2007

Introductie: the Strange Case of Salvia Divinorum


Hoe ziet het er uit, wanneer iemand denkt dat hij een salontafel is? Of dat er vanuit een andere dimensie aan zijn longen wordt getrokken? Wanneer hij muren ziet gemaakt van racewagens, denkt dat zijn tanden gestolen worden, zich plotseling zijn eerste zwemles herinnert, bijna sterft van het lachen om een Kosmische Grap die alleen hij heeft begrepen, of juist over de grond rolt uit angst voor een boze kracht die wij niet kunnen zien? Eeuwenlang was het gebruik van Salvia Divinorum, de meest heilige onder de planten en meest krachtige onder de psychedelica, voorbehouden aan wijze en doorgewinterde Mazateekse sjamanen. En niet zonder reden, want alleen zij waren in staat de heftige symptomen in goede banen te leiden en de geheime boodschap van de Salvia te begrijpen. Desondanks heeft deze curieuze plant zich inmiddels over de wereld verspreid en is terecht komen in de handen en huiskamers van gewone stervelingen, die vaak geen idee hebben met wat voor psychedelische krachtpatser ze te maken hebben. De cijfers: 100% legaal, 10 keer sterker dan LSD, en dat allemaal in 5 krankzinnige minuten. Geen langzame inwijding in de geheimen van de wereld, maar binnen enkele seconden na inname de complete doorbraak naar een ander universum. Een jonge en nieuwsgierige generatie die zich laat betoveren door een stokoude, knotsgekke plant: het kan niet anders of dat levert interessante beelden op. De Salvia Top 20 is een compilatie van de meest intense, hilarische en schokkende Salviatrips die er op het web te vinden zijn. Opgesteld voor iedereen met een interesse voor botanica, psychologie en rock 'n roll. Veel plezier!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geestig geschreven. Bijna geestiger dan de filmpjes zelf. Probeer dat maar eens uit te leggen. Leuke blog. Interessante, soms banale ervaringen.

Anoniem zei

heel mooi geschreven, ja ik heb de ervaring beleefd, ook onwetend, en geluk dat die mensen bij me waren, anders was ik echt dood gebleven want ik wou eraan ontsnappen, werd opgezogen in me eigen film, allemaal stukken, me stem wed hoog, werd helemaal in mekaar geduwd....op t laatst zweten oeioei....stralen doorboorden me echt, ik voelde net zoals diegene wat de twin towers in gecrashed waren...