5 okt 2007

5. Help me... help me!


Tripper: ?
Intensiteit: 7
Positiviteit: 3
Duur: 7:51


Stel, je zit met een paar vrienden te chillen in een garage. Je krijgt een pijp in je handen geduwd en je vrienden zeggen: neem maar een hijs, dat spul is helemaal legaal. Wat denk je dan? Dan denk je, waarom niet, als ze dat spul in het kruidenwinkeltje om de hoek hebben gehaald, waar oma haar brandnetelthee scoort, dan zal het wel niet zo heftig zijn. Dus deze meneer pakt vol goede moed de pijp ter hand aan en neemt een flinke hijs. Tot zover deel één van dit filmpje, want daarna begint duidelijk een ander hoofdstuk. Een hoofdstuk waarin deze arme ziel volledig gedesoriënteerd raakt. Dat kijken wij doorgewinterde salviaclipkijkers op zich niet meer van op. Maar de mate waarin me met deze jongen te doen krijgen, dwars door de duisternis heen, is enorm. We kunnen niet zien waarin, maar zeker is dat hij érgens verstrikt hopeloos in raakt. Het draadje dat hem met de aarde verbindt is flinterdun, zo dun dat hij er alleen nog maar een hulpsignaal door weet uit te zenden: "Help me... help me!" En dan niet één keer, maar talloze malen. Deze jongen ziet er niet uit alsof hij zulke heftige woorden zomaar in de mond zou nemen. Dit is een noodgeval, zoveel is duidelijk. De boodschap: do not try this at home. En zeker niet in een oude schuur....

Geen opmerkingen: